Rotor Elektryczny ze stabilizatorami nóg do rehabilitacji

  • Dodaj recenzję:
  • Dostępność: Brak
  • szt.
  • 2 699,00 zł
  • Niedostępny

Rotor rehabilitacyjny ze specjalnymi stabilizatorami goleni

Rotor elektryczny / rehabilitacyjny
+ STABLIZATORY NÓG / GOLENI (na prawą i lewą nogę)

 

  • Rotor elektryczny umożliwia trening AKTYWNY poprzez użycie siły własnych mięśni oraz trening PASYWNY kiedy urządzenie samo kręci pedałami i wymusza ruch kończyn u osoby ćwiczącej. 
  • Poprzez możliwość treningu pasywnego doskonale sprawdza się w rehabilitacji. 
  • Posiada on możliwość ustawienie czasu treningu. 


  • Rotor jest to urządzenie pozwalające na ćwiczenie i rehabilitację w warunkach domowych kończyn górnych i dolnych.
  • Wkręcane pedały, czy rączki umożliwiają wykorzystanie jednego urządzenia - rotora zarówno do ćwiczeń rąk i nóg.
  • Ćwiczenia z przyrządem nie naprężają mięśni.
  • Urządzenie posiada regulację prędkości, sprawia że rotor jest świetnym przyrządem do stopniowego wamacniania rąk i nóg.
  • Rotor zapewnia ćwiczenia o małej intensywności, zwiększające siłę i elastyczność. 
  • Postawiony na podłodze umożliwia ćwiczenie mięśni nóg, a postawiony na stole umożliwia ćwiczenie mięśni rąk. 
  • Ćwiczenia na rotorze wpływają na:
    • poprawę sprawności układu krążenia i oddechowego, 
    • poprawę ukrwienia kończyn w zakresie krążenia tętniczego, 
    • żylnego,
    • limfatycznego. 
    • zapobiegają zanikom mięśniowym, 
    • zakrzepom tętnicznym i żylnym,
    • przykurczom w stawach kończyn.

Rotor posiada  REGULATOR z wyświetlaczem LCD, który pokazuje:

  1. czas pozostały do końca treningu lub czas który już upłynął. Można ustawić także czas trwania ćwiczeń w trakcie indywidualnego trningu. Dostępny zakres ustawiania treningu wynosi od 5 do 30 minut. Po ustawieniu pożądanego czasu treningu i rozpoczęciu ćwiczeń przy wspomaganiu silnika rozpoczyna się sekundowe odlicznie ustawionego czasy treningu do 0.00. Po osiągnięciu ustawionej wartości regulator uruchomi alarm na 8 sekund a następnie pedały automatycznie przestaną się obracać. Na ekranie regulatora pojawi się migający napis STOP. Po naciśnięciu przycisku MODE - napis STOP przestanie migać i możliwe jest ponowne rozpoczęcie pedałowania.
  2. obroty na minutę - wyświetla aktualną ilość orotów na minutę.
  3. licznik - oblicza ilość pełnych obrotów pedałów.
  4. kalorie - określa ilość spalonych kalorii w czsie trningu,
  5. opór - można samodzielnie regulować opór przekręcając pokrętło regulacji oporu. Poziomy regulacji oporu mieszczą się w zakresie od 0 do 5. 

       Wymiary Wyświetlacza: długość - 15,5cm, szerokość - 8cm, grubość 3,3cm kolor biały.

Specyfikacja:

  • CZAS: 0:00 - 30:00 (minuty : sekundy)
  • OBROTY NA MINUTĘ: 0-25-60 obrotów na minutę
  • LICZNIK: 0-2000 obrotów
  • KALORIE: 0-500 Kcal
  • OPÓR: 0-5 poziomów

Sposób użytkowania REGULATORA jest prosty:

- lewe pokrętło - to regulacja predkości. Wystarczy przekręcić pokrętło zgodnie z ruchem wskazówek zegara w celu zwiększenia prędkości.

- prawe pokrętło - to regulacja oporu. Należy przekręcić pokrętło zgodnie z ruchem wskazówek zegara w celu zwiększenia oporu.

- dolny - środkowy przycisk - to wybór funkcji.

STABLIZATORY NÓG / GOLENI (na prawą i lewą nogę):
- bardzo dobrze stabilizują nogi podczas ćwiczeń,
- stablizator umożliwia wykonywanie ćwiczeń przy niedowładzie nóg,
- jest doskonałym zabezpieczeniem przed rozchodzeniem się kolan, czy nóg - ich opadaniem,
- stabilztor zapinany jest na rzep - możliwość dokładnego dopasowania do nogi, może być staosowany zarówno u dorosłych jak i dzieci.
Wymiary: długość paska 45cm, szerokość 4cm, kolor czarny, rozmiar uniwersalny
 

Wszechstronność ćwiczeń na tym urządzeniu powoduje zwiększenie siły i rozciągliwości mięśni kończyn górnych i dolnych oraz poprawia krążenie krwi w organizmie. 

Do rotoru dołączona jest:

  • 1. mata antypoślizgowa

kolor czarny, wymiary maty: długość - 50cm, szerokość 53cm

  • 2. pedały w formie sandałów - do ćwiczeń nóg,

Wymiary pedała: długość - 22cm, szerokość - 11,5cm

Pedałdy posiadają dwa zapięcia na rzep. 

1. Zapięcie wokół kostki - wymiary: długość paska 42cm, szerokość - 2,6cm; zapinane na rzep, który umożliwia dokładne dopasowanie do nogi

2. Zapięcie wokół śródstopia / palcy - wymiary: długość paska 45cm, szerokość - 5cm

  • 3. dwa komplety uchwytów - do ćwiczeń rąk.

Pokryte wysokiej jakości, antypoślizgową pianką.

Wymiary rączki: długość - 11cm, średnica - 3,5cm

  • 4. dwa stabilizatory goleni / nóg - zapinane na rzepy
  • 5. klucze do skręcania rotora: imbusowy i płaski
  • 6. instrukcja w języku polskim
  • 7. urządzenie zapakowane jest w karton

 

Wymiary rotora: 50x46x38cm, moc 60Wat, waga 8kg. 

Długość kabla zasilającego - 160cm, Rotor jest przeznaczony do użytku domowego.

Ćwiczenia na rotorze:

  • poprawiają rzeźbę i wzmacniają mięśnie,
  • służą do rehabilitacji zarówno nóg, jak i rąk,
  • poprawiają krążenie krwi w nogach, stopach, rękach,
  • wpławają na lepszą kondycję sercowo - naczyniową i kondycję fizyczną ćwiczącego.

 

Podstawowe informacje dotyczące ćwiczeń:

 

  1. Zakładane cele mogą dotyczyć poprawy rzeźby lub wzmocnienia mięśni, zapewnienia odpowiedniej ilości czasu na ćwiczenia, poprawy obecnego poziomu sprawności, rehabilitacji wcześniejszych urazów i poprawy kondycji sercowo – naczyniowej. Odpowiednie i regularne korzystanie z urządzeniaRotor - Deluxe Pedal pomoże Państwu osiągnąć zakładane cele.

  2. Dostępność czasowa jest jednym z głównych czynników determinujące działania podejmowane przez nas w ciągu dnia. Jeśli mogą sobie Państwo pozwolić tylko na 15 – minutowe ćwiczenia w ciągu dnia należy podjąć 15 - minutowy cykl treningowy z rotorem.

  3. Ćwiczenia wykonywane na rotorze - Deluxe Pedal powinny stać się przyjemną częścią każdego dnia.

  4. Należy skoncentrować się na ćwiczeniach pobudzających pracę mięśni. Niezależnie od stopnia sprawności fizycznej osoba ćwicząca może wykonywać każde z ćwiczeń w krótkim czasie i poczuć wzrastającą siłę i wytrzymałość.

  5. Każde ćwiczenie należy rozpocząć od powolnego wykonywania, aby umożliwić rozgrzanie się mięśni.

  6. Rotor został zaprojektowany w taki sposób, aby umożliwić ćwiczenia mięśni za pomocą naturalnych i skutecznych ruchów kończyn.

 

 ZASADY ZMIANY OBCIĄŻEŃ TRENINGOWYCH

 

 Aby wzmocnić organizm należy poddać się różnorodnym ćwiczeniom w ciągu dnia. Podczas regularnych ćwiczeń Państwa ciało, a zwłaszcza mięśnie dostosowują się do danego poziomu ćwiczeń. To zjawisko nazywane jest miejscową efektywnością metaboliczną. Skutkiem tego jest poprawa pracy mięśni i wzrost siły. Pracując na jednym poziomie efektywności metabolicznej nie jest się w stanie poprawić pracy mięśni. Dlatego od czasu do czasu należy zwiększyć częstotliwość i/lub czas trwania danego ćwiczenia. Dlatego, aby podnieść stopień sprawności fizycznej należy stopniowo zwiększać obciążenia treningowe, aby osiągnąć zamierzone cele.

 

Czas przystosowania organizmu do powtarzylnych ćwiczeń jest indywidualny dla każdej osoby. W trakcie nabywania odpowiedniej rutyny w trakcie ćwiczeń należy zwracać szczególną uwagę na to jak osoba czuje się po zakończonych ćwiczeniach. Może pojawić się uczucie zmęczenia, ale osoba ćwicząca nia powinna czuć się wyczerpana. W trakcie wchodzenia w cykl treningowy główne mięsnie mogą delikatnie boleć, zwłaszcza na drugi dzień po ćwiczeniach. Jednakże ból ten nie powinnien przeradzać się w skurcze. Niezależnie od zalecanej dawki dziennych ćwiczeń nie powinno się ćwiczyć tak, aby odczuwać dyskomfort z tego powodu.

 

1. Ćwiczenia nóg:

Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy postawić urządzenie na macie antypoślizgowej i usiąść wygodnie na krześle pamiętając, aby urządzenie stało dokładnie na wprost przed osobą ćwiczącą w takiej odległości, aby staw kolanowy nie był zgięty do kąta mniejszego niż 90 stopni. Ważne, aby osoba korzystająca z urządzenia miała na sobie obuwie na gumowych spodach i przed rozpoczęciem ćwiczeń dopasowała długość pasków zapinających przy pedałach w taki sposób, aby uniemożliwić ześlizgnięcie się nogi z pedała w trakcie wykonywania ćwiczenia. 

Jeśli osoba ćwicząca zdecyduje się na wykonanie ćwiczeń na boso również konieczne jest właściwe dopasowanie długości pasków zapinających przy pedałach, aby uniemożliwić ześlizgnięcie się nogi z pedała w trakcie ćwiczeń.

Nie należy wykonywać żadnych ćwiczeń na urządzeniu w pozycji stojącej, wszystkie ćwiczenia należy wykonywać siedząc. Należy upewnić się, że siedzisko jest stabilne, nie poprusza się ani nie kręci się. Nie należy używać krzeseł na kółkach.

 
2. Ćwiczenia rąk:


Korzystając z urządzenia należy umieścić je na stole na przeciw osoby ćwiczącej. 
Ćwiczący powinnien siedzieć wygodnie w taki sposób, aby w trakcie wykonywania ćwiczenia nie występowała potrzeba prostowania stawu łokciowego. 
Takie ustawienie można osiągnąć poprzez podłożenie dodatkowej poduszki na krześle lub poprzez przybliżenie urządzenia do ćwiczącego.

 

Zapraszamy do zapoznania się z całą ofertą produktów służących do ćwiczeń, rehabilitacji ręki, dłoni i palców.