Rotor do nóg i rąk OXYCYCLE 1 ACTIVE PEDAL EXERCISER

  • Dodaj recenzję:
  • Dostępność: Jest
  • szt.
  • 699,00 zł

Rotor rehabilitacyjny

 

Dla kogo ?

Dla osób które chcą ćwiczyć zarówno kończyny

  1. górne / ręce
  2. dolne / nogi

W celu?

- ćwiczenie kończyn dolnych zwiększa siłę mięśni czworogłowych uda oraz wspomaga krążenie krwi. 
Ćwicząc kończyny górne - zwiększamy siłę mięśni i ramion.


Rotor umożliwia trening AKTYWNY poprzez użycie siły własnych mięśni. 
Użytkownik musi posiadać kontrolę nad swoimi mięśniami aby móc użytkować urządzenie. 

Ćwiczenia na rotorze z możliwością regulacji oporu / trudności :

 

- poprawiają rzeźbę i wzmacniają mięśnie,

- służą do rehabilitacji zarówno nóg, jak i rąk,

- poprawiają krążenie krwi w nogach, stopach, rękach,

- wpławają na lepszą kondycję sercowo - naczyniową i kondycję fizyczną ćwiczącego

- wszechstronność ćwiczeń na tym urządzeniu powoduje zwiększenie siły i rozciągliwości mięśni kończyn górnych i dolnych oraz poprawia krążenie krwi w organizmie. 



Postawiony na podłodze umożliwia ćwiczenie mięśni nóg, a postawiony na stole umożliwia ćwiczenie mięśni rąk. 
  • Przed pierwszym cyklem treningowym należy skonsultować się z lekarzem lub fizjoterapeutą.
  • Jeśli w trakcie ćwiczeń wystąpią u Państwa jakiekolwiek schorzenia lub dolegliwości jak np. zawroty głowy, ostre bóle mięsni lub stawów, bóle w klatce piersiowej, należy natychmiast skontaktować się z lekarzem.
  • Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy przeprowadzić krótką 3-5 minutową rozgrzewkę i ćwiczenia rozciągające - według dołączonej instrukcji do urządzenia. 

  • Uwaga: Rotor zaprojektowany został do ćwiczeń wyłącznie w pozycji siedzącej. 

 

Rotor umożliwia trening AKTYWNY poprzez użycie siły własnych mięśni. Użytkownik musi posiadać kontrolę nad swoimi mięśniami aby móc użytkować urządzenie. 
Rotor nie powinnien być używany przez osoby z porażeniem cztero- kończynowym lub z porażeniem kończyn dolnych. 

Przed ćwiczeniem należy skonsultować się z lekarzem.
Posiada on wyświetlacz elektroniczny, na którym wyświetlany jest:
  • czas,
  • pokonany dystans
  • i ilość spalonych kalorii.
Wyświetlacz jest na stałe wsadzony w obudowę rotora, jest zasilany baterią litową 3V (mała jak do zegarka).

8 - stopniowa regulacja przy pomocy pokrętła
Opór może być regulowany przez obracanie pokrętła oporu. 
Aby zwiększyć opór, należy przekręcić pokrętło oporu w kierunku ruchu wskazówek zegara. 
Aby zmniejszyć opór, należy przyekręcić pokrętło oporu w kierunku przeciwnym. 

Napęd rotora jet mechaniczny - za pomocą koła zamachowego i taśmy.

W zestawie do urządzenia dołączone są:
  1. pedały - 2 szt
  2. uchwytów do rąk - 2 szt
  3. mata do postawienia rotora na podłodze lub stole
  4. potrzebne klucze do skręcenia rotora
  5. instrukcja obsługi w języku polskim
  6. przykładowe ćwiczenia.

Wymiary:
długość 40cm
szerokość 50 cm 
wysokość 40 cm
waga 8,5kg
 
Rotor jest przeznaczony do użytku domowego, posiada znak CE. 
Podstawowe informacje dotyczące ćwiczeń:

 

  1. Zakładane cele mogą dotyczyć poprawy rzeźby lub wzmocnienia mięśni, zapewnienia odpowiedniej ilości czasu na ćwiczenia, poprawy obecnego poziomu sprawności, rehabilitacji wcześniejszych urazów i poprawy kondycji sercowo – naczyniowej. Odpowiednie i regularne korzystanie z urządzeniaRotor - Deluxe Pedal pomoże Państwu osiągnąć zakładane cele.

  2. Dostępność czasowa jest jednym z głównych czynników determinujące działania podejmowane przez nas w ciągu dnia. Jeśli mogą sobie Państwo pozwolić tylko na 15 – minutowe ćwiczenia w ciągu dnia należy podjąć 15 - minutowy cykl treningowy z rotorem.

  3. Ćwiczenia wykonywane na rotorze - Deluxe Pedal powinny stać się przyjemną częścią każdego dnia.

  4. Należy skoncentrować się na ćwiczeniach pobudzających pracę mięśni. Niezależnie od stopnia sprawności fizycznej osoba ćwicząca może wykonywać każde z ćwiczeń w krótkim czasie i poczuć wzrastającą siłę i wytrzymałość.

  5. Każde ćwiczenie należy rozpocząć od powolnego wykonywania, aby umożliwić rozgrzanie się mięśni.

  6. Rotor został zaprojektowany w taki sposób, aby umożliwić ćwiczenia mięśni za pomocą naturalnych i skutecznych ruchów kończyn.

 

ZASADY ZMIANY OBCIĄŻEŃ TRENINGOWYCH

 

 Aby wzmocnić organizm należy poddać się różnorodnym ćwiczeniom w ciągu dnia. Podczas regularnych ćwiczeń Państwa ciało, a zwłaszcza mięśnie dostosowują się do danego poziomu ćwiczeń. To zjawisko nazywane jest miejscową efektywnością metaboliczną. Skutkiem tego jest poprawa pracy mięśni i wzrost siły. Pracując na jednym poziomie efektywności metabolicznej nie jest się w stanie poprawić pracy mięśni. Dlatego od czasu do czasu należy zwiększyć częstotliwość i/lub czas trwania danego ćwiczenia. Dlatego, aby podnieść stopień sprawności fizycznej należy stopniowo zwiększać obciążenia treningowe, aby osiągnąć zamierzone cele.

 

Czas przystosowania organizmu do powtarzylnych ćwiczeń jest indywidualny dla każdej osoby. W trakcie nabywania odpowiedniej rutyny w trakcie ćwiczeń należy zwracać szczególną uwagę na to jak osoba czuje się po zakończonych ćwiczeniach. Może pojawić się uczucie zmęczenia, ale osoba ćwicząca nia powinna czuć się wyczerpana. W trakcie wchodzenia w cykl treningowy główne mięsnie mogą delikatnie boleć, zwłaszcza na drugi dzień po ćwiczeniach. Jednakże ból ten nie powinnien przeradzać się w skurcze. Niezależnie od zalecanej dawki dziennych ćwiczeń nie powinno się ćwiczyć tak, aby odczuwać dyskomfort z tego powodu.

 

1. Ćwiczenia nóg:

Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy postawić urządzenie na macie antypoślizgowej i usiąść wygodnie na krześle pamiętając, aby urządzenie stało dokładnie na wprost przed osobą ćwiczącą w takiej odległości, aby staw kolanowy nie był zgięty do kąta mniejszego niż 90 stopni. Ważne, aby osoba korzystająca z urządzenia miała na sobie obuwie na gumowych spodach i przed rozpoczęciem ćwiczeń dopasowała długość pasków zapinających przy pedałach w taki sposób, aby uniemożliwić ześlizgnięcie się nogi z pedała w trakcie wykonywania ćwiczenia. 

Jeśli osoba ćwicząca zdecyduje się na wykonanie ćwiczeń na boso również konieczne jest właściwe dopasowanie długości pasków zapinających przy pedałach, aby uniemożliwić ześlizgnięcie się nogi z pedała w trakcie ćwiczeń.

Nie należy wykonywać żadnych ćwiczeń na urządzeniu w pozycji stojącej, wszystkie ćwiczenia należy wykonywać siedząc. Należy upewnić się, że siedzisko jest stabilne, nie poprusza się ani nie kręci się. Nie należy używać krzeseł na kółkach.

 
2. Ćwiczenia rąk:
Korzystając z urządzenia należy umieścić je na stole na przeciw osoby ćwiczącej. 
Ćwiczący powinnien siedzieć wygodnie w taki sposób, aby w trakcie wykonywania ćwiczenia nie występowała potrzeba prostowania stawu łokciowego. 
Takie ustawienie można osiągnąć poprzez podłożenie dodatkowej poduszki na krześle lub poprzez przybliżenie urządzenia do ćwiczącego.

W NASZEJ OFERCIE ZNAJDZIECIE PAŃSTWO ZARÓWNO ROTORY:
  • AKTYWNE, 
  • PASYWNE

ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z CAŁĄ OFERTĄ PRODUKTÓW SŁUŻĄCYCH DO REHABILITACJI RĄK I NÓG.