Rotor elektryczny do rehabilitacji i ćwiczeń OxyCycle 2 Passive Pedal

  • Dodaj recenzję:
  • Dostępność: Jest
  • szt.
  • 1 249,00 zł

Polecany jest do treningu pasywnego - kiedy urządzenie samo kręci pedałami i wymusza ruch kończyn u osoby ćwiczącej.

 Jakie to urządzenie i do czego służy?

Opis poniżej

Rotor elektryczny Deluxe II 

  • Rotor jest to urządzenie pozwalające na indywidualne ćwiczenie i rehabilitację w warunkach domowych kończyn górnych i dolnych. 
  • Ćwiczenia z przyrządem nie naprężają mięśni.

  • Możliwość regulacji prędkości, sprawia że rotor jest świetnym przyrządem do stopniowego wamacniania rąk i nóg.
  • Rotor zapewnia ćwiczenia o małej intensywności, zwiększające siłę i elastyczność. 
  • Postawiony na podłodze umożliwia ćwiczenie mięśni nóg, a postawiony na stole umożliwia ćwiczenie mięśni rąk. 
  • Polecany jest do treningu pasywnego - kiedy urządzenie samo kręci pedałami i wymusza ruch kończyn u osoby ćwiczącej. 
  • Poprzez możliwość treningu pasywnego doskonale sprawdza się w rehabilitacji. 
  • Posiada on możliwość ustawienie czasu treningu. 
  • Posiada wyświetlacz LCD, na którym wyświetlany czas, pokonany dystans, ilość spalonych kalorii oraz poziom RPM (obroty na minutę). 
  • Wszechstronność ćwiczeń na tym urządzeniu powoduje zwiększenie siły i rozciągliwości mięśni kończyn górnych i dolnych oraz poprawia krążenie krwi w organizmie. 
  • Rotor jest przeznaczony do użytku domowego.

W zestawie do urządzenia dołączona jest:

  • mata antypoślizgowa, 
  • pedały,
  • 2 komplety uchwytów.

Podstawowe informacje dotyczące ćwiczeń:

 

  1. Zakładane cele mogą dotyczyć poprawy rzeźby lub wzmocnienia mięśni, zapewnienia odpowiedniej ilości czasu na ćwiczenia, poprawy obecnego poziomu sprawności, rehabilitacji wcześniejszych urazów i poprawy kondycji sercowo – naczyniowej. Odpowiednie i regularne korzystanie z urządzeniaRotor - Deluxe Pedal pomoże Państwu osiągnąć zakładane cele.

  2. Dostępność czasowa jest jednym z głównych czynników determinujące działania podejmowane przez nas w ciągu dnia. Jeśli mogą sobie Państwo pozwolić tylko na 15 – minutowe ćwiczenia w ciągu dnia należy podjąć 15 - minutowy cykl treningowy z rotorem.

  3. Ćwiczenia wykonywane na rotorze - Deluxe Pedal powinny stać się przyjemną częścią każdego dnia.

  4. Należy skoncentrować się na ćwiczeniach pobudzających pracę mięśni. Niezależnie od stopnia sprawności fizycznej osoba ćwicząca może wykonywać każde z ćwiczeń w krótkim czasie i poczuć wzrastającą siłę i wytrzymałość.

  5. Każde ćwiczenie należy rozpocząć od powolnego wykonywania, aby umożliwić rozgrzanie się mięśni.

  6. Rotor został zaprojektowany w taki sposób, aby umożliwić ćwiczenia mięśni za pomocą naturalnych i skutecznych ruchów kończyn.

 

ZASADY ZMIANY OBCIĄŻEŃ TRENINGOWYCH

 Aby wzmocnić organizm należy poddać się różnorodnym ćwiczeniom w ciągu dnia. Podczas regularnych ćwiczeń Państwa ciało, a zwłaszcza mięśnie dostosowują się do danego poziomu ćwiczeń. To zjawisko nazywane jest miejscową efektywnością metaboliczną. Skutkiem tego jest poprawa pracy mięśni i wzrost siły. Pracując na jednym poziomie efektywności metabolicznej nie jest się w stanie poprawić pracy mięśni. Dlatego od czasu do czasu należy zwiększyć częstotliwość i/lub czas trwania danego ćwiczenia. Dlatego, aby podnieść stopień sprawności fizycznej należy stopniowo zwiększać obciążenia treningowe, aby osiągnąć zamierzone cele.

Czas przystosowania organizmu do powtarzylnych ćwiczeń jest indywidualny dla każdej osoby. W trakcie nabywania odpowiedniej rutyny w trakcie ćwiczeń należy zwracać szczególną uwagę na to jak osoba czuje się po zakończonych ćwiczeniach. Może pojawić się uczucie zmęczenia, ale osoba ćwicząca nia powinna czuć się wyczerpana. W trakcie wchodzenia w cykl treningowy główne mięsnie mogą delikatnie boleć, zwłaszcza na drugi dzień po ćwiczeniach. Jednakże ból ten nie powinnien przeradzać się w skurcze. Niezależnie od zalecanej dawki dziennych ćwiczeń nie powinno się ćwiczyć tak, aby odczuwać dyskomfort z tego powodu.


Ćwiczenia na rotorze:

- poprawiają rzeźbę i wzmacniają mięśnie,

- służą do rehabilitacji zarówno nóg, jak i rąk,

- poprawiają krążenie krwi w nogach, stopach, rękach,

- wpławają na lepszą kondycję sercowo - naczyniową i kondycję fizyczną ćwiczącego.

 

1. Ćwiczenia nóg:

Przed rozpoczęciem ćwiczeń należy postawić urządzenie na macie antypoślizgowej i usiąść wygodnie na krześle pamiętając, aby urządzenie stało dokładnie na wprost przed osobą ćwiczącą w takiej odległości, aby staw kolanowy nie był zgięty do kąta mniejszego niż 90 stopni. Ważne, aby osoba korzystająca z urządzenia miała na sobie obuwie na gumowych spodach i przed rozpoczęciem ćwiczeń dopasowała długość pasków zapinających przy pedałach w taki sposób, aby uniemożliwić ześlizgnięcie się nogi z pedała w trakcie wykonywania ćwiczenia. 

Jeśli osoba ćwicząca zdecyduje się na wykonanie ćwiczeń na boso również konieczne jest właściwe dopasowanie długości pasków zapinających przy pedałach, aby uniemożliwić ześlizgnięcie się nogi z pedała w trakcie ćwiczeń.

Nie należy wykonywać żadnych ćwiczeń na urządzeniu w pozycji stojącej, wszystkie ćwiczenia należy wykonywać siedząc. Należy upewnić się, że siedzisko jest stabilne, nie poprusza się ani nie kręci się. Nie należy używać krzeseł na kółkach.

 
2. Ćwiczenia rąk:

Korzystając z urządzenia należy umieścić je na stole na przeciw osoby ćwiczącej. 
Ćwiczący powinnien siedzieć wygodnie w taki sposób, aby w trakcie wykonywania ćwiczenia nie występowała potrzeba prostowania stawu łokciowego. 
Takie ustawienie można osiągnąć poprzez podłożenie dodatkowej poduszki na krześle lub poprzez przybliżenie urządzenia do ćwiczącego.