Ćwiczenia rehabilitacyjne kręgów szyjnych - zestaw podwieszka

  • Dodaj recenzję:
  • Dostępność: Jest wysyłka do 3 dni
  • szt.
  • 139,00 zł

m/113

Zestaw do ćwiczeń rehabilitacyjnych kręgów szyjnych.
W skład zestawu wchodzą: 
 - podwieszka z otworem ø10 cm z uchwytami
 - dwie linki po 170 cm z zaczepami, karabińczykami i regulatorami
 - dwie linki gumowe z zaczepami i karabińczykami (długość linek gumowych bez rozciągania 44,5cm, długość linki gumowej z zaczepami 48cm)
 - dwa wkręty
 - haczyki

Sposób użycia:

W górną część futryny drzwi wkręcić haczyki, na których rozwiesić linki wraz z podwieszką / długość regulować według potrzeby.



Ze względu na prosty sposób obsługi zestaw do rehabilitacji stawu biodrowego w odciążeniu można zastosować:

  1. nie tylko w lecznictwie zamkniętym,
  2. w ośrodkch (służby zdrowia, senatoriach, domach opieki, szpitalach),
  3. ambulatorium,
  4. a także w domu

Przede wszystkim jest to doskonała propozycja do kontynuacji leczenia rehabilitacyjnego w warunkach domowych. 
Dzięki prostej konstrukcji pacjent może ćwiczyć leżąc na 

  • materacu,
  • tapczanie
  • a nawet na kocu,
  • łóżku polowym.



Zestaw do ćwiczeń rehabilitacyjnych jest produktem polskim, wykonany jest z najwyższą starannością przy zastosowaniu najlepszych materiałów, co zapewnia trwałe, pewne i przyjemne użytkowanie przez pacjentów. 

Ćwiczenia wykonywać leżąc na materacu, kocu, itp. tak, aby głowa umieszczona na podwieszce była bezpośrednio pod zawieszeniem i parę centrymentów nad podłożem.
Po wykonaniu tych ćwiczeń zawieszone linki skrócić do minimum i doczepić do nich linki gumowe, a podwieszkę przyczepić do gum. 
Położyć się ponownie, głowę umieścić na podwieszce i wykonywać następne ćwiczenie uciskając głową w dół.
Wszystkie ćwiczenia wykonywać zgodnie ze wskazaniami lekarza lub osoby prowadzącej rehabilitację.

Cena zestawu nie obejmuje kolumny, która jest na zdjęciach pokazujących przykładowe ćwiczenia. 
Kolumnę można dodatkowo dokupić, jest dostępna w naszej ofercie.

Przykłady ćwiczeń: 

Ćwiczenie 1.
Ćwiczenie odciążaniu mm. głowy, szyi w płaszczyźnie czołowej (zginające głowę i szyję do boku).
Pw.., Leżenie tyłem kk dolne proste, kk górne wzdłuż tułowia. Kolumna z boku stołu lub za głową.
Sposób podwieszenia: Podwieszka „podgłowowa” obejmuje potylicę i łączy się z linkami biegnącymi do zaczepów na ramieniu kolumny


Ruch:
Zgięcie głowy i szyi do boku wg schematu: ruch głowy w lewo – wytrzymać (3-5 sek.) – wyprost. ruch głowy w prawo – wytrzymać (3-5 sek) – wyprost.
Ćwiczyć w seriach po 2-4, po około 20 powtórzeń.
Uwaga:
1. Długość linek musi zapewnić pełne odciążenie głowy.
2. W czasie ruchu nie odchylać głowy do tyłu (broda ściągnięta)
3. Ćwiczyć powoli wg wskazań instruktora.
W przypadku wystąpienia zawrotów głowy ćwiczenie przerwać.


Ćwiczenie 2
Ćwiczenie z oporem mm. prostowników głowy i szyi.
Pw.., Leżenie tyłem kk dolne proste, kk górne wzdłuż tułowia. Kolumna z boku stołu lub za głową.
Sposób podwieszenia: Podwieszka „podgłowowa” obejmuje potylicę i łączy się z gumami lub sprężynami biegnącymi do zaczepów na ramieniu kolumny.
Rysunek 2

Ruch:
Prostowanie głowy i szyi (przeciw oporowi sprężyn) wg schematu – prostowanie głowy i szyi – wytrzymać (3-5 sek) po czym lekkie zgięcie tułowia (przy prostym karku) w przód –ćwiczyć w seriach po 2-4 około 20 powtórzeń.
Uwaga:
1. W czasie prostowania głowy i szyi – nie odchylać głowy (broda ściągnięta)
2. Ćwiczyć ściśle wg wskazań instruktora.
3. W przypadku wystąpienia zawrotów głowy ćwiczenie
natychmiast przerwać.